(English in the bottom)
Ved vandskade kan vandet afbrydes i kælderen. I en given opgang kan man afbryde hver side for sig.
Når vand er afbrudt tilkaldes skadeservicefirma og du sender også e-mail til bestyrelsen, så vi ved besked.
Vores forsikring dækker vandskader og lignende, men hvis du tilkalder håndværker til små ting som ikke dækkes eller som er skader, som normalt ville skulle dækkes af ejerne selv, så faktureres til ejeren.
Vi beboere er forpligtet til at begrænse skadernes omfang.
VVS (Københavns Vandservice) 3162 1100 og døgnvagt 2711 0006 (send sms, hvis de ikke tager den)
SSG Skadeservice (7015 3800) (fjerner vand og fugt).
Elevator – Thyssen Krupp – 7013 0808 – Ring kun hvis personer er strandet i elevatoren (Only call if people are stuck in the elevator).
Hvis elevator er ude af drift, kontakt viceværten. (If the elevator is out of order, contact the Janitor)
På grund af omkostninger udføres reparation kun dagtimerne på hverdage. (Repairs is only done during day-time on business days)
Låsesmed – CAN Låse service – 3630 8900 til kl 16. (info@canservice.dk)
..Vagtservice 2145 3570 / 2048 4648 (send sms, hvis de ikke tager den)
Elektriker – Tuxen el-teknik – 2077 9371
Tømrer – NP Andersen – info@np-andersen.dk – 2370 6593
Fjernvarmeproblemer – Vagttelefon hos HOFOR 3888 2424 er døgnbemandet eller www.hofor.dk
Hårde hvidevarer – 91 29 29 91
Brand:
I tilfælde af brand eller større skader, vil der blive åbnet i fælleshuset.
Forsikring
Skader anmeldes på vores administrators hjemmeside (lea.dk) under beboerhenvendelser: Skadesanmeldelse hos LEA
Gjensidige Policenr. 7881847
Water damage: Shut off the water either for the apartment (installation shaft usually behind the toilet) or for all apartments in the same side (In the cellar just below the installation shaft. There are three levers, cold, hot and heating).
When water has been turned off, then contact the damage control companies mentioned above AND inform the board of the owners association.
Our insurance covers water damage and other regular stuff, but if you call for a repairman for smaller issues or the repair damage, which usually should be covered by the owners themselves, then we will charge you the costs.
Please be aware, that we all have an obligation to limit any damage to a minimum.
Hvordan kontakter jeg bestyrelsen or vicevært? (How do I contact the board or janitor?):
Se nedenfor, hvordan du bedst kontakter bestyrelsen og vicevært. (See below, how to best get in contact with the owners board and janitor)
Før du skriver. Har du sest om svaret findes her: (Before you write. Did you check if the answer is here:)
Praktiske / Practical information / Ny beboer / New Resident
Vicevært / Rengøring (Janitor / Cleaning)
Kontakt P. Vesterholm: post@pvr.as i nedenstående tilfælde. Husk at oplyse navn og adresse i alle mails til viceværten.
(Contact janitor: post@pvr.as in the following cases. Remember to state name and adress in all e-mails.)
* Fejlmelding af elevator (Problems with the elevators)
* Blokerede skraldeskakt. (Trash chutes blocked)
* Manglende lys i opgange/fællesområde. (Missing lights in entrance and common areas)
* Skiftning af navne på dørtelefon/postkasse/hoveddør. (Changing names on doors & mailboxes)
* Fejlmelding af bygningens øvrige fællesinstallationer/udearealer. (Errors with buildings technical installations)
Fælleshus (Common House):
Leje / Rental: Leje af Fælleshus / Common House
Andre spørgsmål (other questions): beboerhus@frederikskaj.dk
Udearealer (Outdoor areas):
Henvendelser om udearealer (inquiries about outdoor areas): udearealer@frederikskaj.dk
P-laug / (Parking Guild):
Spørgsmål om parkeringspladser og ladestandere. (inquiries about parking spaces and EV-chargers): plaug@frederikskaj.dk
Website & Kajakbooking:
Spørgsmål om hjemmeside og kajakbooking (questions about website and kajak booking): website@frederikskaj.dk
Andet (Other):
Andre spørgsmål (other inquiries): bestyrelsen@frederikskaj.dk